Encore deux semaines à Nice... - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Georgette Aleva - WaarBenJij.nu Encore deux semaines à Nice... - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Georgette Aleva - WaarBenJij.nu

Encore deux semaines à Nice...

Door: Georgette

Blijf op de hoogte en volg Georgette

08 December 2013 | Frankrijk, Nice

Hallo allemaal,

Vorige week zondag (1 december) realiseerde ik me dat ik nog maar 2 weken in Nice zal verblijven. De tijd om naar huis te gaan, komt nu wel heel erg dichtbij. Daarom wil ik nog even lekker profiteren van het feit dat ik in Frankrijk zit en wil ik nog even lekker de toerist uithangen.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben bijvoorbeeld in mijn laatste echte weekend naar twee leuke plaatsjes geweest: Saint-Paul de Vence en Grasse. Het eerste plaatsje is erg bekend, omdat het een Middeleeuws plaatsje is dat niet is veranderd. Het is dus nog helemaal intact en het is een monument. Wat me verder opviel, was dat er heel veel ateliers zijn waar de kunstenaars hun werk tentoonstellen en te koop zetten. Het is heel mooi! Toen ik daar was, dacht ik echt: "wow!" Ik ben echt blij dat ik nog even gegaan ben! Het tweede plaatsje staat erg bekend om haar parfumindustrie. In Grasse heb ik veel parfumwinkeltjes gezien en daarnaast zijn er diverse musea. Ik kon het niet laten om zonder spullen het stadje te verlaten, dus ik heb natuurlijk ook een beetje parfum meegenomen naar huis. Om eerlijk te zijn, heb ik Grasse twee keer bezocht, omdat ik de eerste keer het oude stadje niet kon vinden. Het is zonde om dat te laten liggen, dus ik heb dat deze week alsnog even meegepakt! ;)

Verder waren er bij EF weer wat activiteiten. We hebben bijvoorbeeld afgelopen week de cupsong gedaan met de hele school. Dit is een liedje, waarbij je de 'drums' na kunt doen met een bekertje. Dit ritme moet je herhalen en dan kun je het liedje spelen met iedereen. Het is de bedoeling om in een kring te zitten en elke keer je bekertje door te geven aan degene die naast je zit. Het liedje is gefilmd en staat op YouTube! Ik zal het weer hieronder zetten. Het was heel erg leuk om te doen! De sfeer was super gezellig! :D

Daarnaast hebben we Kerst gevierd op de school. We deden dit door middel van lootjes trekken, net als wat wij in Nederland met Sinterklaas doen. Degene van wie jij het lootje trok, zou een cadeautje van je krijgen. Je moest je cadeautje geven aan de activiteitencoördinator, die later als Kerstman de cadeautjes ging geven. Ik heb voor degene die ik getrokken had onderzetters gegeven met alle leuke en bekende plekken van Nice. Er zijn foto's van Place Masséna, de Promenade des Anglais, de oude stad en nog meer bekende punten. Dat vond ik wel een leuk souvenir. Ik heb zelf zeep uit Marseille gekregen (dat erg goed schijnt te zijn) en iets met lavendelgeur! :D Dat is ook typisch iets uit deze streek! Het is een leuke herinnering. Ik heb trouwens geen flauw idee wie mij had, haha! Dat is het leuke van "Secret Santa"! ;)

Ik ben kortgeleden ook nog twee keer naar de bioscoop geweest! Ik heb Casse-Tête Chinois gezien, een film dat bestaat uit 2 films daarvoor. De bekendste is "Auberge Espagnole" en de andere is "Les Poupées Russes", maar die heb ik allebei nog niet gezien. Dat is een idee voor een volgende keer! ;) Daarnaast heb ik deel 2 van The Hobbit gezien, in de originele Engelse versie. In totaal ben ik zes keer naar de bioscoop geweest tijdens mijn verblijf in Frankrijk! :D Dat is toch best wel wat, haha! ;) De linkjes zet ik weer onderaan mijn blog.

Wat verder nog rest is mijn allerlaatste weekje school. Daarnaast zal ik nog een paar keer naar Sansas gaan en gezellig kletsen met mijn gastfamilie. :D Het zal wel raar zijn om weer af te bouwen, denk ik... Ik ben benieuwd hoe koud het is in Nederland!

Binnenkort schrijf ik nog een blogje over de laatste ontwikkelingen.

Tot gauw!

Georgette

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bonjour tout le monde,

La semaine dernière (c’était le 1ère décembre), je m’ai réalisé que je reste encore 2 semaines à Nice. Le temps passe vite ; bientôt je suis à la maison. Mais pas encore, donc je vais profiter la fait que je suis en France et je veux jouer la touriste.

Donc, voilà, je l’ai fait ! Pendant mon dernier week-end j’ai visité deux villages chouettes : Saint-Paul de Vence et Grasse. La première village est très connue, car c’est une village du Moyen Age et ce n’est pas changé du tout. C’est totalement intacte et c’est un monument. J’ai vu beaucoup d’ateliers où les artistes exposent leur œuvre et ils les vendent aussi. C’est très beau ! Quand j’étais là-bas, j’avais eu l’impression comme : « wow ! ». La deuxième ville était super aussi. C’est très connue par l’industrie du parfum. Il y a beaucoup de parfumeries à Grasse et il y a plusieurs musea. C’était impossible de partir Grasse sans quelques parfums, donc j’ai acheté un petit exemplair comme un souvenir. Pour être honnête, j’ai visité Grasse deux fois, parce que je n’ai pas trouvé pas le centre-ville pendant la première fois. C’est dommage d’oublier cette partie, donc je l’ai visité toute de même cette semaine. ;)

Il y a encore quelques activités à l’école d’EF. Nous avons fait la Cup Song avec toute l’école. C’est une chanson où on peut faire le basse avec un verre ou un gobelet. On doit répéter le rythme avec tout le monde pour réaliser la chanson. On est assis sur terre dans un cercle et on doit passer nos verres à l’autre personne à côté l’autre. La chanson est filmée est c’est visible sur YouTube. Je vais donner le link ci-dessous ce blog. C’était super cool de faire et l’atmosphère était très agréable ! :D

Nous avons fêté Noël avec l’école aussi ! C’était au moyen de tirer au sort ; c’est la même chose quand on va fêter Saint-Nicolas aux Pays-Bas. La personne que j’ai tiré, va recevoir un cadeau de moi et inverse. Je dois donner mon cadeau au coordinateur des activités qui va faire fonction comme le Père Noël plus tard : Il va donner les cadeaux aux étudiants. J’ai acheté quelques tapis avec les lieus différents de Nice, comme Place Masséna, la vieille ville, le Promenade des Anglais et plus encore… C’est un souvenir de Nice aussi ! ;) J’ai reçu de savon de Marseille (qui semble très bon !) et quelque chose avec une odeur de lavande. :D C’est typique pour cette région. C’est une souvenir super. Je n’ai aucune idée qui m’a tiré, haha ! C’est la partie la plus drôle de « Secret Santa » !

J’ai visité deux fois le cinéma ! J’ai vu Casse-Tête Chinois, qui est un film d’une trilogie. Il y a 2 films avant. « Auberge Espagnole » est le plus connu et l’autre s’appelle « Les Poupees Russes ». Je n’ai pas vu les autres deux films, mais peut-être plus tard. ;) L’autre film était la deuxième partie du « Hobbit ». C’était à la version originale, en anglais. Totalement, j’ai visité le cinéma six fois pendant mon séjour en France. C’est beaucoup, non ?! Les links des films sont écrits sous mon blog.

La seule chose qui reste est ma dernière semaine à l’école. Je vais visiter Le Sansas quelques fois aussi et bavarder avec mes amis et ma famille d’accueil. Je pense que ça va être bizarre de partir bientôt… Je suis curieuse de la température aux Pays-Bas. Le froid, brrr…

Je vais écrire un nouveau journal dans quelques jours!

À bientôt !

Georgette


Le link de la Cup Song: http://www.youtube.com/watch?v=F2uH8slQH8g&feature=youtu.be

Le film Casse-Tête Chinois: http://www.youtube.com/watch?v=z-8ivT49RHE

Le film The Hobbit (Version originale en anglais): http://www.youtube.com/watch?v=fnaojlfdUbs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Georgette

Hallo iedereen! Bijna is het zover: dan ga ik naar het buitenland om 3,5 maand een cursus Frans te volgen. Deze reis die ik zal maken, is voor mijn studie. Ik studeer aan de Hogeschool Windesheim om docent Frans te worden op een middelbare school. Voor deze opleiding ga ik naar het buitenland om mijn Franse kennis te verbeteren. Mijn bestemming is Nice, Zuid-Frankrijk! Ik ga daar in de buurt logeren bij een gastgezin en overdag een cursus volgen, waarbij verschillende taalonderdelen aan bod komen. Denk aan lezen, luisteren, schrijven, grammatica en natuurlijk spreken. Ik vertek op 8 september en blijf daar tot 14 december. In deze tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen daar! Het doel is natuurlijk om het Frans te verbeteren, dus ik zal mijn stukken ook in het Frans schrijven. Ik wens jullie heel veel plezier met het lezen van mijn blogs! Groetjes, Georgette

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 11126

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 14 December 2013

Buitenlandstage!

Landen bezocht: