J'ai mon certificat! :D - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Georgette Aleva - WaarBenJij.nu J'ai mon certificat! :D - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Georgette Aleva - WaarBenJij.nu

J'ai mon certificat! :D

Door: Georgette

Blijf op de hoogte en volg Georgette

13 December 2013 | Frankrijk, Nice

Hallo iedereen!

Ja, jullie lezen het goed! Ik heb mijn certificaat ontvangen. Op het certificaat staat welke cursus het was met mijn resultaten en daarnaast heeft mijn docente al mijn schrijfopdrachten toegevoegd die ik gemaakt heb op school. Ik had een intensieve cursus, omdat ik nog andere vakken heb gekozen en ik ben geëindigd op B2-niveau. Ik ben super tevreden.

Het is verder best een rare dag vandaag. Ik ben voor het laatst naar school geweest om lessen te volgen en daarnaast ben ik veel op de foto gegaan, want ik wilde foto's met mijn docenten en met de medewerkers, gewoon als herinnering. Ik heb veel met ze gekletst en het is een geweldige tijd geweest. Ik heb een ook een foto met mijn klas, hoe die als laatst was. In mijn tweede week heb ik ook een klassenfoto laten maken, dus het is erg grappig om te zien hoe erg je klas verandert in al die maanden. Een aantal personen staan op beide foto's, want die blijven hier ook langer. Het was een leuke en gezellige klas.

Wat ik ga missen is het weer, de relaxte mensen om me heen, het Niçoise leven, mijn vrienden daar, mijn gastfamilie en de school! Het gaat weer heel anders worden als ik weer thuis ben, maar ik kom erg voldaan terug. Dat kan ik wel zeggen!

Inmiddels heb ik mijn koffer alweer tevoorschijn gehaald en ben ik gaan pakken. Ik maak het vannacht wel af, want ik wil nog even richting Sansas om iedereen een goede reis te wensen. Er gaan veel voorgoed naar huis, anderen zijn een periode thuis voor de Kerst of op vakantie. Gelukkig maar, want in mijn eentje afscheid nemen, lijkt me een stuk moeilijker! ;)

Ik heb ook een afscheidsetentje gehad in een Aziatisch restaurant. Dit was "All you can Eat", een lopend buffet waar je alles van kon pakken wat je wilde eten. Heerlijk!! :D Het was zeer geslaagd!

Tja, morgen... Dan ga ik alweer naar huis vliegen! Spannend is het wel, maar het is wel een gek idee na die 3 maanden...

Ik kom zéker nog een keertje terug!

Tot ziens, Nice!!

Georgette

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bonjour à tous!

Oui, vous le lisez bien! J’ai reçu mon certificat! C’est avec mon cursus avec mes résultats et ma professeur m’a donné tous mes exercices d’écrire. Moi, j’ai suivi un cursus intensive, parce que j’ai choisi quelques autres matières et j’ai fini au niveau B2 ! Je suis super contente !

C’est un jour très bizarre aujourd’hui. Je suis allée à l’école pour la dernière fois pour suivre des courses et j’ai quelques photo’s de mes professeurs, le staff d'EF et certains amis avec moi ! Juste pour un souvenir. J’ai parlé avec eux beaucoup et j’ai eu un temps inoubliable et formidable ! J’ai une photo avec ma dernière classe aussi. C’est très drôle, parce que j’ai une photo avec ma classe qui est prise pendant ma deuxième semaine aussi. C’est amusant de voir comment la classe change pendant 3 mois. Quelques camarades de classe sont sur les deux photos, parce qu'ils restent plus longs que les autres. C’était une classe super cool et très agréable.

Qu’est-ce qui me va manquer? Je pense que ce sont le beau temps, les gens calmes, la vie niçoise, mes amies, ma famille d’accueil et l’école ! Ça va totalement changer quand je suis rentrée à Zwolle, mais je vais rentrer satisfaite. Je suis sûr !

En attendant, j’ai pris ma valise et j’ai commencé de faire mes bagages. Je vais le finir cette nuit, parce que je voudrais aller au Sansas pour dire « Au revoir ! » et « Bonne voyage ! ». Il y a beaucoup de gens qui vont partir définitifs, mais il y a quelques autres qui vont partir pour le Noël ou pour les vacances. Heureusement pour moi, parce que dire au revoir tout seule, ça va être plus difficile, je pense. ;)

J’ai eu un dernier repas aussi. Nous sommes allées dans un restaurant asiatique. C’était “All You can eat”, un buffet où nous peuvent manger tous ce que nous voulons! C’était délicieux !! :D

Et demain, ouf… Je vais rentrer à la maison. C’est captivante, mais c’est rare après tous les 3 mois…

Je vais revenir à Nice, je suis sûr !

Au revoir Nice !!

Georgette

  • 22 December 2013 - 10:12

    Wilma:

    Een dikke proficiat met het behalen van je certificaat!
    Wil en Jp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Georgette

Hallo iedereen! Bijna is het zover: dan ga ik naar het buitenland om 3,5 maand een cursus Frans te volgen. Deze reis die ik zal maken, is voor mijn studie. Ik studeer aan de Hogeschool Windesheim om docent Frans te worden op een middelbare school. Voor deze opleiding ga ik naar het buitenland om mijn Franse kennis te verbeteren. Mijn bestemming is Nice, Zuid-Frankrijk! Ik ga daar in de buurt logeren bij een gastgezin en overdag een cursus volgen, waarbij verschillende taalonderdelen aan bod komen. Denk aan lezen, luisteren, schrijven, grammatica en natuurlijk spreken. Ik vertek op 8 september en blijf daar tot 14 december. In deze tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen daar! Het doel is natuurlijk om het Frans te verbeteren, dus ik zal mijn stukken ook in het Frans schrijven. Ik wens jullie heel veel plezier met het lezen van mijn blogs! Groetjes, Georgette

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 11126

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 14 December 2013

Buitenlandstage!

Landen bezocht: