Encore 3 jours: la semaine de la préparation - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Georgette Aleva - WaarBenJij.nu Encore 3 jours: la semaine de la préparation - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Georgette Aleva - WaarBenJij.nu

Encore 3 jours: la semaine de la préparation

Door: Georgette Aleva

Blijf op de hoogte en volg Georgette

05 September 2013 | Nederland, Zwolle

Hoi allemaal,

Ik wilde eigenlijk de titel tweetalig maken, omdat alleen Frans zo afschrikt... Ghehe, maar goed, het lukte alleen niet, want ik had te weinig ruimte daarvoor. Dit stukje gaat over mijn voorbereidingsweek. Over 3 dagen is het al zover! Dan ga ik naar Nice, wel een gek idee is dat! In de loop van de tijd zal ik mijn blog ook tweetalig maken, want dan kunnen mijn Franstalige vrienden (als ik die al ontmoet, maar ik ga daar wel een beetje vanuit xD) mijn blog ook lezen! ;)

De afgelopen week heb ik hier in Zwolle ook al het één en ander voorbereid. Zo heb ik eindelijk na 7 jaar een nieuwe telefoon gekocht. Dat stond eigenlijk al een jaar of 2 in de planning, maar ik kwam er nooit aan toe ofzo. Anyway, ik had zo'n oude klaptelefoon, maar nu heb ik een mooie Samsung Galaxy SIII mini! Die 'mini' deed het 'm, want ik ben zelf ook niet zo groot en ik wilde niet zo'n megatelefoon. Verder heb ik ook een nieuwe koffer gekocht! Weet je wel, met 4 wieltjes; dan kun je zo lekker lui die koffer voor je uit duwen! Ideaal, scheelt veel gesjouw. Ik heb ook maar weer eens mijn pasfoto up to date gemaakt, omdat die oude al 2 jaar oud was. Het was hard nodig. Ik wilde alleen wel een lachfoto, want ik gebruik het toch voor het openbaar vervoer en voor school, want ik ben van plan om een openbaar vervoerabonnement te kopen van een paar maanden. Ik denk dat ik in Nice ook wel een fiets ga kopen of ga huren, want Nice is goed fietsbaar. Dat vind ik wel fijn als Nederlandse. Het ligt een beetje aan de prijs of ik goedkoop aan zo'n fiets kan komen! ^^

Verder heb ik contact gezocht met mijn gastgezin. Ik kom te logeren bij een mevrouw met haar 2 dochters. Daarnaast slaapt er nog een andere studente van dezelfde organisatie bij mij. Zij volgt dezelfde cursus als ik, maar ik weet nog niet wie zij is! Het is wel spannend. Ze is in ieder geval niet Nederlands, dus ik zal dan ook mooi Frans moeten praten. Pech en geluk voor mij, want dan moet je het wel spreken. Ik ben wel erg benieuwd hoe snel mijn Frans zal veranderen en wat voor accent ik zal krijgen. Het is nu nog zo Nederlands, bleh! :( Ik heb alleen nog geen reactie terug, maar ik merk het zondag wel als ik er ben.

En dan morgen... Dan houd ik voor mijn vriendengroep hier in Zwolle een soort afscheidsborrel. Ik heb dan wat chipjes klaar staan en bier, wijn en fris. Chips mogen bij mij in ieder geval niet ontbreken, hihi! Ik ben benieuwd wie er allemaal komen xD

Misschien dat ik morgen nog even de tijd heb om er wat op te zetten! Voor nu houd ik het hier even weer voor gezien. Straks heb ik geen inspiratie meer!

Daaaag!

Georgette ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Georgette

Hallo iedereen! Bijna is het zover: dan ga ik naar het buitenland om 3,5 maand een cursus Frans te volgen. Deze reis die ik zal maken, is voor mijn studie. Ik studeer aan de Hogeschool Windesheim om docent Frans te worden op een middelbare school. Voor deze opleiding ga ik naar het buitenland om mijn Franse kennis te verbeteren. Mijn bestemming is Nice, Zuid-Frankrijk! Ik ga daar in de buurt logeren bij een gastgezin en overdag een cursus volgen, waarbij verschillende taalonderdelen aan bod komen. Denk aan lezen, luisteren, schrijven, grammatica en natuurlijk spreken. Ik vertek op 8 september en blijf daar tot 14 december. In deze tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen daar! Het doel is natuurlijk om het Frans te verbeteren, dus ik zal mijn stukken ook in het Frans schrijven. Ik wens jullie heel veel plezier met het lezen van mijn blogs! Groetjes, Georgette

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 11141

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 14 December 2013

Buitenlandstage!

Landen bezocht: